fredag 5 februari 2016

Torsdag= träningsdag

Tiden rusar fram och sen sist har jag tillbringat många timmar på yogamattan och varit på två Hot Vinyasa Flow-pass. Det verkade funka så bra att gå klockan 7 på morgonen, jag gick upp själv och smög iväg. Så var det första gången. Andra gången och tredje gången vaknade Lill strax efter mig och när hon inte hittar mig i sängen går hon gråtandes ner för trappan och förra fredagen fick jag sätta henne framför tvn och fixa välling, vilket blev väldigt stressigt eftersom jag verkligen har anpassat den där stunden på morgonen så att jag PRECIS hinner med det jag måste och sedan cykla ganska raskt till tåget. Och i morse var det då samma sak, men nu försökte jag få henne att lägga sig i sängen med Max, men så hittade jag henne i tvättrummet plötsligt och då var jag superstressad och det var dags att gå, så jag fick ropa ner Max som då inte var så nöjd eftersom det var tio minuter före klockan skulle ringa. Så det blev inte direkt nån toppenmorgon. Till råga på allt hade mitt lås frusit, men det märkte jag inte förrän jag var nere på stationen eftersom Max inte låst min cykel igårkväll. SMSade Max att han kanske kunde fixa det, jag gjorde några tappra försök med att blåsa in varmluft i det lilla nyckehålet, men det funkade inte alls. Och nu när jag kom till jobbet sa Max att han sett smset för sent, så nu står den där olåst, fast jag stoppade in låset i hjulet så det ser ut som att den är låst. Håller tummarna att inga skarpögda cykeltjuvar väljer att smyga runt där just idag. 



Idag har jag träningsvärk i vad som känns som hela kroppen. Igår var vi på 24Seven och jag hade bestämt redan innan att jag bara skulle köra inversions, alltså upp och nervända övningar. Och lite balansövningar. Inga hantlar eller dips eller kettlebells, bara yoga inversions. Fast först sprang jag 12 min i 5 km-tempo för att få upp bra värme i kroppen, och sen körde jag massor av L-stand, handstand practice, headstand practice och lite 8-angle-pose varianter och crow pose. Och sen lite mer L-stand. Och det känns idag, i rygg och armar och på nåt märkligt sätt i benen också. Fast undrar om det inte var det 20minuters yogapass jag körde sen på eftermiddagen med fokus på att aktivera benen :) 
Som vanligt hade Hampe snokat upp nån ny spännande övning. Denna gången var det en variant på att göra armhävningar på medicinbollar: göra tricepsarmhävningar på skivstång :) Ganska utmanande för både bålstabiliteten och styrkan. 

Och så var det 1.5 timme volleyboll på kvällen, den här gången var vi fyra i mitt lag, det tycker jag det är det ultimata när man spelar inomhus. Man täcker planen bra men får ändå chans att röra sig, man får mycket boll och blir lite svettig. Men det blev onekligen en aktiv dag! 


Hotellrumsyoga





I tisdags var vi på Mossbylund vid Abbekås och spa-ade. Vi brukar alltid göra det i samband med Max födelsedag och det var som vanligt supermysigt. Jag hade dock glömt yogamatta, men lyckades låna där. Oturligt nog hade vi bokat en dag då det var yogapass på morgonen dagen vi checkad in, och på kvällen dagen vi checkade ut... så jag körde ett 20 minutrerspass med Erin Motz på Doyouyoga på rummet. 

19 kommentarer:

  1. ashampoo burning studio crack Thanks for this post, I really found this very helpful. And blog about best time to post on cuber law is very useful.

    SvaraRadera
  2. Thanks for provide great informatic and looking beautiful blog, really nice required information & the things i never imagined and i would request, wright more blog and blog post like that for us. Thanks you once agian https://idmcracksetup.com/jaksta-media-recorder-crack/

    SvaraRadera
  3. https://mammaiform.blogspot.com/2016/02/torsdag-traningsdag.html?showComment=1537710625569#c8346274104242650392

    SvaraRadera
  4. Excellent post.I was looking for this certain information for a very long time.
    I was checking constantly this blog and I am impressed!
    ZBrush Crack provides an arsenal of tools to help with this task, ensuring that no matter what you have in mind, there is a way to get the perfect foundation and then move on to the next level. The best known of these systems is explained here.

    SvaraRadera

  5. I like your all post. You have done really good work. Thank you for the information you provide, it helped me a lot. I hope to have many more entries or so from you.
    Very interesting blog.

    soda-pdf-home-crack-license-key

    hypersnap Crack

    itools crack

    betternet-vpn-premium crack

    SvaraRadera
  6. I guess I am the only one who comes here to share my very own experience guess what? I am using my laptop for almost the past 2 years.

    farming-simulator Crack

    enscape-3d Crack

    adobe-acrobat-pro-dc Crack

    macdrive-pro Crack

    poweriso Crack

    beyond-compare-crack

    SvaraRadera
  7. Nice article and explanation Keep continuing to write an article like this you may also check my website Crack Softwares Download We established Allywebsite in order to Create Long-Term Relationships with Our Community & Inspire Happiness and Positivity we been around since 2015 helping our people get more knowledge in building website so welcome aboard the ship.

    Tableau Desktop Professional Crack

    IDM UltraEdit Crack

    Geekbench crack

    4K Video Downloader crack

    SvaraRadera
  8. I like your all post. You have done really good work. Thank you for the information you provide, it helped me a lot. I hope to have many more entries or so from you.


    tuneskit-spotify-converter Crack

    4k-video-downloader Crack

    avast-premier Crack

    SvaraRadera
  9. Nice article and explanation Keep continuing to write an article like this you may also check my website Crack Softwares Download We established Allywebsite in order to Create Long-Term Relationships with Our Community & Inspire Happiness and Positivity we been around since 2015 helping our people get more knowledge in building website so welcome aboard the ship.

    WavePad Sound Editor Crack

    Mirillis Action crack

    IPVanish VPN crack

    adobe-photoshop-crack

    SvaraRadera
  10. I guess I am the only one who comes here to share my very own experience guess what? I am using my laptop for almost the past 2 years.


    rhinoceros-crack-license-key



    redshift-render download



    xmind-pro crack



    redshift-render Crack

    SvaraRadera
  11. Here at Karanpccrack, you will get all your favourite software. Our site has a collection of useful software. That will help for your, Visite here and get all your favourite and useful software free.
    karanpccrack
    VideoPad Video Editor Crack

    SvaraRadera
  12. I like your all post. You have done really good work. Thank you for the information you provide, it helped me a lot. I hope to have many more entries or so from you.


    hotspot-shield Crack

    world-of-tanks-wot Crack

    shareit-for-windows Crack

    mobirise Crack

    SvaraRadera
  13. Thanks for your personal marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you may be a great author.I will always bookmark your blog and may come back someday. I want to encourage you to ultimately continue your great post!
    srs-audio-sandbox
    hetman-raid-recovery

    SvaraRadera