måndag 26 maj 2014

Åh denna underbara sommar!

Alltså vilken underbar helg! Visst var det lite mulet i lördags förmiddag, men det lockar ju färre till loppisarna :)

Fredag kväll var bara sådär underbar! Vi spelade hög musik och dansade tillsammans allihop. Sen när Ebba spelat "Selfie" kom "Self Asteem" med Offspring och plötsligt körde jag och Max gamla 90-talsdängor innan vi plötsligt var tillbaka på Lana del Rey. Och vi satt på trädäcket och hängde och tjejerna sprang runt och busade.
Sen åt vi pannkakor och Lill fick gå och lägga sig, men Vira fick för första gången var uppe och titta på fredagsfilmen, "Sune på bilsemester", och äta ostbågar. Ett par gånger under filmen sa hon "Mamma, det är JÄTTEBRA!" och hon hade väldigt svårt på att skilja på ostbågar och muffins:

"Mmmm, mamma det är så gott med muffins"
"Du menar ostbågar..."
"Ja, just det, ostbågar"

"Mamma, kan jag få lite mer muffins?"
"Du menar ostbågar?"
"Mm, ja ostbågar..."
:D


Här ute sitter vi ofta och spanar ut över trädgården och ängen!




Bus och spring fram och tillbaka



Älskar att gunga






Lojsen fick nån idé och for högt upp i ett träd, men lyckades till slut ta sig ner igen... 



Lördagen inleddes med att titta på när kollegan Oskar svischade förbi när han körde Malmögirot som passerade ganska nära oss. Oskar tog hem bronset och vi är oerhört stolta! Snygga cykelkläder hade han också :)
Sen åkte vi på två loppisar och jag kom hem med lite småpycke till barnen. Inga fantastiska fynd men helt ok.




Oskar i full fart



"Heja heja" Lill snappade snabbt upp pepp-ropen.


Lantis-loppis <3

I söndags var vi och badade i en pool och sen jobbade vi hemma mer eller mindre hela dagen. Detta året känns som första gången vi har börjat komma loss med trädgården och det ser ut att bli riktigt bra!
Vi beslöt oss dessutom för att bygga 2 meter bord enligt instruktionen hos Mokkasin. Det är fortfarande inte helt klart, så jag får återkomma med bilder på det färdiga resultatet, det ser iallafall ut att bli riktigt fint och lagom stort och rustikt. Sen planerar vi att köpa några såna här stolar på ikea och så lite loppisgrejer.

Mina föräldrar kom på besök och var så snälla och stannade några extra timmar när barnen somnat så jag och Max fick köra en RIKTIGT snabb runda i skogen. Det var mycket stig och mycket fart och vi var hemma igen innan solen gått ner! Känns en del i benen idag....


Jag ser deppig ut men är jätteglad! Jag är bara trött i benen och såg så oerhört märklig ut på alla bilder. Detta var den bästa av typ... tio


Varje dag känner jag mig så oerhört tacksam för att jag får bo på det här fantastiska stället, i det här underbara huset tillsammans med världens bästa familj. Det ger mig sånt lugn och sån energi att se naturen utanför och höra näktergalen om kvällarna och känna dofterna från syren, spirea och akleja.

1 kommentar:

  1. vilken igenkänning! så lyckligt lottad att få bo på fin plats med världens bästa familj. det låter klyschigt men är så himla sant! om jag inte minns fel så var det du som vann en poster då jag hade en utlottning hos Krickelin, men jag har inte fått något meddelande från dig. Om du mailar mig din adress så skickar jag en poster AIR till dig. Bättre sent än aldrig ;) Hej!

    //Jennie aka kollijox

    SvaraRadera