måndag 5 maj 2014

Äntligen MTB!

Alltså nu känns det som vi verkligen kommit igång och utnyttjar den fantastiska natur som var en av anledningarna att vi flyttade från stan!
De senaste veckorna har jag tillbringat fler timmar på min MTB-cykel än jag gjort under de senaste åren (känns det som iallafall). Det är så underbart roligt att cykla! I torsdags när vi var lediga hade vi barnvakt och vi cyklade en runda på nästan två timmar och i ett riktigt bra tempo. Det är jobbig intervallträning, det är adrenalin, balans, koncentration och jag tycker det är så oerhört kul!
Sen är ju naturen alldeles underbar just nu! Bokskogen är så grön att det nästan känns overkligt och i granskogen blommar harsyran i små vitprickiga kuddar på grönt.













Vi passar såklart på att ta med barnen ut också, och svärföräldrar och föräldrar- alla drar vi ut i skogen! 



Spexare i skogen








Farfar gjorde ett tappert försök att gå undan och prata med yngste sonen. Genast kom två små yrväder efter och kastade sig om varsitt ben. 



Snor-Lill sitter i ett träd.


På väg över spången



Det här med att ta fina, smakfulla foton på båda barnen samtidigt... Tja, det går ju inte alltid som man tänker sig. Lill ville inte alls sitta i mitt knä och det hela slutade med att hon körde kotten i ögat på Vira. Total kaos. 


Lättare att bara vara ensam på bild helt enkelt...


Underbara florstunna bokblad. Passade på att smaka, syrliga och goda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar