söndag 24 januari 2016

Uppe innan tuppen- i fredags


Av nån anledning publicerade det här inlägget inte i fredags, så jag gör ett nytt försök nu måndag morgon :)




Ni som är vän med mig på Facebook kunde notera att jag checkade in på Hot Yoga Malmö i morse klockan 06:40!!
Jag gjorde det! Och det var såklart inte så farligt. Jag är ju en morgon människa, inte så att jag älskar att gå upp tidigt, men jag ogillar VERKLIGEN att sova för länge. Och i princip oavsett hur tidigt det är vaknar jag på ca 1 minut, sen är det fullt ös. Så att gå upp en knapp halvtimme tidigare än vanligt och sen vara helt ENSAM och bara behöva ta hand om MIG SJÄLV var nästan ingen uppoffring alls. Jag kunde bre mina goda mackor, rågkakor med en röra som jag först gjorde till nyår, att ha på små crostini, men som vi sen aldrig åt och vi använde den som pålägg när vi kom vrålhungriga till Torekov istället: Philadelphiaost, finhackad kalrökt lax och hackad gräslök. Så jäkla gott- och mättande!
Iallafall. Sen cyklade jag ner till tåget, ganska ensamt i byn tills jag närmade mig stationen och på tåget var det förvånansvärt många.
Klockan sju drog passet igång. Då hade jag legat i värmen på min matta, i shavasana och tagit det lugnt. Sen blev det Hot Vinyasa Flow level 2 och det var riktigt bra. 75 minuters vinyasa flow som  innehöll många downward facing dogs och även tripod handstand. Första gången vågade jag inte riktigt gå upp, jag är inte så van att gå upp till huvudstående nära så många andra, men andra gången kunde jag inte låta bli att testa och det gick hur bra som helst!
Imorgon ska jag träffa mina kära vänner från designutbildningen och det ska bli kallbad i Helsingborg, men jag har satt som mål att jag ska hinna med ett löppass på söndagen. Max lyssnar nu på massor av poddar som handlar om kost, fasta och löpning (hans mål är att springa milen på 40 min....) Och han säger att man ska träna 80/20, alltså att 80% av din träning inte ska vara på 100% av din förmåga. För mig innebär detta att jag skulle springa min runda i ett lägre tempo och ändå bli bättre. Eller jag resonera som så, att om jag springer i ett lägre tempo så är chansen att jag springer oftare större :) Och enligt Max är det bättre att springa ofta lite långsammare än sällan och snabbt. Så på söndag gäller det, nu ska han (Max) bara få äran att hjälpa mig att räkna ut vilket tempo jag ska springa i för att det hela ska stämma enligt hans devis. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar