torsdag 14 januari 2016

Yoga every damn day




Min "Forearm-stand" börjar kännas hyfsat stabil. Fortfarande svajigt och lite läskigt att kicka upp, men det kommer. 


Man får väl säga att man yogar varje dag när man, efter avslutad volleybollträning och faktiskt t o m efter duschen, klockan elva på kvällen, kör ett 19-minuterspass med "twists" innan man går och lägger sig. Detta var iaf vad som hände igår, och det var som alltid underbart. Det blir som en härlig, positiv cirkel att ju mer jag yogar, desto mer vill jag göra det. Jag till och med LÄNGTAR till min matta, som faktiskt är sprillans ny! Köpte en eko-yoga-matta på rea här och är väldigt nöjd. Både jag och Max fick nya, så nu kan småtjejerna hade gamla, tunna Casall-mattorna i fred. Min förra riktigt bra yogamatta blev till hälften uppäten av vår katt Sonja (som numera jagar möss i katthimlen). Hon var HELT besatt av den typen av material; foppatofflor, flipflops, yogamattor, barnleksaker i skummaterial. Och i iPhonelurar. Vet inte hur många såna sladdar hon bet sönder. Nåja, i vilket fall har det inte blivit av att jag köpt nån ny matta, trots att det var längesedan Sonja dog. 
Men nu så! 
Vår bil är fortfarande på verkstan och det innebär såklart många logistiska övningar med barn som ska till simskola och pågående snökaos som ju gör att man gärna lämnat cykeln hemma. Idag har det inneburit att mina föräldrar tar barnen ända till imorgon bitti så i eftermiddag ska jag och Max gå på Hot Vinyasa flow och sen ut och äta nånstans i den stora Malmöstaden! Lyx.





Har börjat jobba på min hand-stand och kör nu L-position för att stärka bålen. Det är så ohyggligt jobbigt. Har ju varit ganska nära hand-stand länge, men Max gjorde mig uppmärksam på att jag måste öva på att bli mer rak och mindre svankig (inte så lätt med min svank...) för att om man sätter en helt rakt hand-stand så öppnas dörren till mer akrobatiska övningar. Och det vill man ju :) 



En liten vila innan nästa omgång.



Såhär trött blir man efter bara korta stunders L-stående. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar