torsdag 26 september 2013

Borta bra men hemma bäst




Nu är vi hemma igen från en alldeles underbar vistelse i ett New York som verkligen visade sig från sin bästa sida. En natt regnade det, men det var den kvällen vi var alltför trötta för äventyr på stan och det hela gick oss ganska obemärkt förbi. Annars hade vi sol hela tiden. Lite varierande temperatur, men aldrig kallt. Helt fantastiskt kan man säga.




I väntan på mat


Vintage, kul men inte speciellt billigt i NY.



Vi hann med en tur med båttaxi från Williamsburg till Financial District.




Turistfällan Empire State Building. Men utsikten var mäktig.


Flat Iron building


Solnedgång från taket på huset vi bodde i. Allra snyggast genom Måns's solglasögon.


Och en del shopping blev det :) Det är inte dumt att ha en svåger som jobbar på Adidas. Gick in och plockade ihop ett komplett träningskit med tajta trekvartsbyxor, superstyligt linne från Stella McCartney, jättesnygg hoodie från samma, långa halvtajta byxor att ha ovanpå, snortajt träningsbh och nya skor. Allt var så fint och med 30% rabatt kunde jag inte låta bli att köpa alltihop. Så om jag lyckas skärpa mig med fotograferandet kanske ni får se lite nya, fräscha träningsoutfits här inom kort. För visst är det så att det är roligare att träna om man känner sig fin! Jag har länge gjort en grej av att köpa rätt kläder till rätt aktivitet, för att det ska kännas lite speciellt. Det kanske inte funkar för alla, men åtminstone jag upplever att motivationen höjs och det blir lättare att komma iväg om man får på sig snygga kläder istället för ett par säckiga brallor och en urtvättad t-shirt.
Såklart blev det en hel del andra kläder, massor av jeans och lite skor. Och en vinterjacka!! När september anlände bestämde jag mig för att denna hösten skulle jag köpa en ny jacka. En som var riktigt bra, en techno-jacka som vi kallar det. Det vill säga den är varm, vindtät ochvvattenavvisande. Jag har en del sådana, men de är verkligen sportjackor. Nu var jag ute efter en som hade dessa egenskaper, men som samtidigt såg ut som en "modejacka". Och minsann om jag inte hittade en! Jag är så nöjd! Äntligen ska jag slippa frysa och ändå vara fin! (Om allt går enligt planen vill säga... Det är ju inte riktigt upp till bevis än.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar