fredag 6 september 2013

Functional Power igår

Den här veckan har jag börjat jobba på allvar kan man säga. Fast idag sitter jag ändå i vårt ljusa vardagsrum och bloggar :) Det blir inte heltid än på nån månad, Max behövs alldeles för mycket på jobbet han med.
Detta leder såklart till ännu mer intensiva dagar och det känns faktiskt lite jobbigt att sticka iväg och träna vid 18-19 när man kommit hem vid halv fem och då är det mest mat och fix. Känns som jag inte hinner hänga med mina barn riktigt :( Men jag försöker att verkligen tänka på det och verkligen hänga med dem varje stund som ges. Jag har tex infört förbud mot alla tekniska devices när jag hänger med barnen, dvs ingen telefon (annat när den används som kamera), dator, iPad osv.

I måndags hade jag planerat att gå på Body Step som vanligt, men så lyckades jag FASTNA på jobbet för att jag satt och RITADE! Alla vet väl hur det känns när man plötsligt blir alldeles uppslukad i nåt. Jag kollade på klockan och då var det en halvtimme tills jag skulle gå till tåget, och sen nästa gång jag kollade var det fem minuter till avgång. Dvs jag skulle INTE hinna med det tåget. Och då blir hela planeringen förstörd. Och då kunde jag inte gå på Body Step. Vilket var lite "pinsamt" eftersom Max träffat Malin, instruktören, på dagis (hon har sina barn där med) och sagt att jag definitivt skulle komma och att jag var supertaggad. Haha, så blev det ju inte... vilket jag fick stå till svars för när det sen var grillning på dagis på onsdagen. Men men, inget ont som inte har nåt gott med sig säger man ju. Igår bokade jag istället Functional Power och möttes av en vikarie som brukade köra i Lund (antar att det var på Gerda) och hon drog igång ett riktigt jäkla tufft pass! Jag hade fått för mig att det inte skulle vara så jobbigt och planerade gå på ICA efteråt.... Oj vad fel jag hade. Det var sjukt jobbigt och jag var riktigt svettig och sunkig när jag sen gick och handlade (för det var jag ju tvungen att göra när jag nu sagt det...)

Tyvärr inga bilder att bjuda på från passet, det får bli lite recap-bilder istället. Det har varit lite dåligt med bilder på senaste, precis som det varit dåligt med bloggandet, men jag hoppas på bättring, det är bara så svårt att tid till allt! Nu har jag ju utökat min pysselverksamhet med att sy dockkläder. Alla som känt mig lite längre vet att jag inledde min desingkarriär som modedesigner och gick 1,5 år på modedesignutbildning. Men sen slutade jag och sy, pga platsbrist och annat, men nu är jag igång igen. Och jag kör vidare med mini-temat! Det är ju onekligen så att jag gillar när saker blir färdiga inom en snar framtid och det är ju därför det är så ytterst roligt att virka bakelser och andra småsaker, eller tex sy dockkläder! Älskar det lilla formatet!
Så nu ska alla dockor (vi har inte så många än, men jag har just budat hem en gammal Skrållan på Tradera) bli välklädda!



Dockan Lagom i sin nya klänning. Överkast från min superrejd på Netto: FULLT med vackra lådor, kökshanddukar, servetter mm mm i detta och andra vackra mönster. 



Stringhyllan


Hittade fina ljusdamer på fantastisk loppis utanför Rydebäck. Sweden antique. Rekommenderas!!
Låda från Netto, lampa från Hanoi.



Ingela P Arenius små dockor har fått sällskap av en "bird family". Så fina allihop!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar