fredag 18 oktober 2013

Födelsedagskalas

Tiden bara rinner iväg, det blir onekligen mindre tid för mina egna saker nu när jag jobbar mån-tors och har Lillzilla på fredagar. Det är bara när hon sover som man kan få saker gjorda, och som ansvarsfull förälder prioriterar jag att hålla mina barn med rena kläder, sängkläder och ett hyfsat rent hem.
När hon är vaken kräver hon uppmärksamhet nästan varje sekund. Idag klättrade hon upp på bordet i pysselrummet. Amen hallå! Nu finns det ju nästan INGA skyddade områden längre! Alltså ställen där jag kan lägga saker som jag INTE vill att hon ska hålla på med. Och ni kan ju gissa var smeknamnet kommer ifrån... just det. Inte en pryl kan vara hel en längre stund tillsammans med henne. 

Häromveckan firade vi iallafall Viras treårsdag. Hon hade väl inte riktigt fattat det här med att man får presenter på morgonen och sov som en sten när vi kom in med tända ljus och sjöng. Efter lite tjat fick vi liv i henne och då uppskattade hon såklart konceptet :) 


iPad i soffan. Vi kör mycket Toca Boca och Pippi i Villa villekulla från Filimundus. Fler tips på barnappar hittar ni här: www.barnapplikationer.se



Börjar få kläm på att blåsa ut ljus!





Max fina tårta. Enda misslyckandet var att den gröna spritsfärgen såg ut som brungrönt snor...Mmm mums. Mycket treårsvänligt dock :) 



Lill hos farfar.



Innan det var dags för middag tog vi en tur i skogen. Vira med mormor på släp.


Höstskog, som nästan fortfarande ser ut som sommar.






Största problemet med Lill vintertid: De där fingrarna blir ju så RUSKIGT kalla när de ska vara utan vantar och instoppade i munnen hela tiden... Har försökt göra specialvante, men det var ingen succé... 




Själv har jag kommit in i ganska bra träningssrutin med en gång på måndagkväll, här på gymmet i Svedala. Blir nästan alltid Body Step, men nästa vecka ska jag satsa på Functional Moves en timme tidigare. 
Sen kör jag på 24seven innan jobbet på onsdag eller torsdag. Där blir det 15 min löpning, jag satsar på 5-minuterstempo, men jag tycker det är jobbigt. De sista minuterna är nästan olidliga, både för att det är jobbigt och dessutom så tråkigt. 
Sen blir det lite kettlebells, lite lösa vikter och lite funktionell träning. Lite balans och skivstång. Nästa onsdag har jag tid med personlig tränare i en timme, ska bli riktigt spännande att se vad han har för idéer!
Sen blir det Body Balance hemma på helgen. Det är det hela. Och så Hassegympan med barnen på onsdagar och cykling till och från stationen varje dag. 
Nu ska jag jobba en liten stund innan det är dags att hämta Vira och åka till mina föräldrar för att hälsa på min äldsta släkting, min mormors kusin Gunnel! 

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder från ett mysigt födelsedagsfirande!
    Skogen ser faktiskt ut som om det var högsommar - så otroligt grön!
    Fina bilder på skogssvampar och de söta små kottarna!

    SvaraRadera