fredag 28 februari 2014

Nytt gym: Hälsofabriken i Svedala

Förra veckan jobbade vi hemma på fredagen, mest för att ingen annan skulle till kontoret och då tänkte vi vara tidseffektiva och spara in på pendlingen. Det innebar också att vi inte kunde gå och träna på 24Seven som planerat, och då passade vi på att träna på Hälsofabriken i Svedala. Jag köpte kort där för snart ett år sedan, men har aldrig varit där och tränat. Det beror främst på att de i sitt öppningserbjudande sa att de skulle ha massor av pass, men sen har det inte riktigt blivit så. Gymmet är dock jättefint och fräscht och där fanns TRX vilket jag passade på att köra lite. Jag har ju hemma också, men vi har inte nåt bra ställe att ha den inomhus, så det får bli ute till sommaren.




Vi testade också att köra planka på medicinboll vilket var riktigt tufft :)



Max kör hårt.



Att flytta fram armbågarna 2 dm, så de hamnade direkt under axlarna,  gjorde det nästan olidligt jobbigt :)


Igår var jag på ett extrainsatt pass på Rehab Center. Shape & Flex hette det och det var SÅÅÅ jobbigt och roligt. Först 40 min typ fängelseträning/cross-fit. Hon visade tre övningar, 1 minut på första övningen, 1 minut på andra och 30 sek på tredje, sen visade hon igen osv. Tredje övningen var ofta nån typ av extrem pulshöjare typ upphopp eller mountainclimber. Sen 20 minuter rörlighetsövningar, mycket sånt vi kör i Body Balance.
Jag har grym träningsvärk i ryggen idag och är lite ledsen att passet nästa vecka redan är fullt. Jag hade planerat fixa barnvakt så Max kunde hänga med, det hade nog passat honom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar