måndag 20 augusti 2012

Sjukt varmt...

Alla som bor i Skåne har nog noterat att det både igår och idag är sinnessjukt varmt. Igår gick jag långsamt mellan huset och soffan under äppelträden och luften däremellan dallrade och jag kände mig svimfärdig varje gång. Dessutom hade vi varit på mingelparty på lördagkvällen, vilket innebar att jag stod upp alltför länge, sen ordnade Max en barstol åt mig där jag satt resten av kvällen, förutom några svängar på dansgolvet. Inget av det var särskilt bra för Piriformis, och igår var jag stel och ond :(
Idag är det lite bättre, men efter en alltför stadig lunch på Operagrillen, ja, jag jobbar visst fortfarande.... känner jag mig som ett gigantiskt klot som rullar ner bland Malmöfestivaldeltagare på Södra Förstadsgatan. Ett varmt, klibbigt klot i svarta stödstrumpbyxor och blank panna. Ugh... Jag brukar inte vara den som klagar på värme, tvärtom, men det känns ju liiiite typiskt att det måste brassa på såhär preciiiis sista veckan av graviditeten. Den har ju haft hela sommaren på sig....
Nu hoppas jag att bebin kommer snart, alla frågar om det känns som det är dags, men jag vet helt enkelt inte. Med Vira kände jag inte det förrän det verkligen satte igång så det kanske blir på samma sätt den här gången.



På poolparty med magen gömd under bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar