fredag 14 september 2012

Hitta magen igen

Idag fyller Lill två veckor och det firar vi just nu med att sitta inne och titta på stormen utanför. Det bara rasar ner barr från vår enda tall på tomten och jag tänker att det kommer vara jag som kommer kratta upp dem om det slutar blåsa nån gång :)
Jag känner hittills att kroppen återhämtat sig förvånansvärt bra och jag har så smått börjat göra en liten plank-armhävningscirkel varje kväll. Det innebär rak planka, sen varje sida, 45 sek på varje, och sen kör jag armhävningar tills ryggen inte orkar mer.
Ni glömmer väl inte att dissa sit-upsen efter graviditeten? Jag citerar Danijela Hodges och säger "Sit ups är den sämsta övning ni kan göra efter en graviditet". Här är några exempel på övningar hon nämner som är bra om man vill få tillbaka sin platta mage:

- Plankan i olika former
- Höftlyft på sidan
- Balansövningar
- Stående styrketräning för de stora muskelgrupperna
- Pilates
- TRX


Magens utveckling hittills: Vänster: Hemkommen från BB. Mitten: 1 vecka efter förlossning. Höger: 2 v efter förlossning


Lill sover gudomligt :) 





1 kommentar:

  1. Vad bra magen dragit ihop sig! Fantastiskt!! Bra jobbat!
    Lill är underbar och ett jättefint namn!

    SvaraRadera