måndag 24 september 2012

Nytt BB pass!

Nu har jag börjat köra Body Balance igen och häromdagen fick jag hem det senaste passet, det som presenterades på Les Mills Super Saturday i Stockholm för nån vecka sedan. Där kunde jag, av godkända skäl, inte vara närvarande vilket innebär att jag får DVDn på posten istället.
Och i fredags var det dags att köra för första gången och jag måste säga att det var ett ganska tufft pass. Eller så är jag bara i usel form :) I vanliga fall brukar jag känna att jag inte kan utnyttja passets hela potential när jag kör första gången, för man måste koncentrera sig på att hitta de olika rörelserna osv. Och då blir det ju inte lika jobbigt. Så känner jag för övrigt med de flesta grupp-pass; första gången får man försöka få ordning på rörelser och koreografi, och det är inte förrän man gått ett par gånger och passet sitter någorlunda som man kan ge järnet och verkligen ta ut sig. I vilket fall så kändes detta tufft redan i fredags; maglåten var apjobbig och jag har nu goda förhoppningar om att få tillbaka magformen till Thailandresan (februari).
Som ni ser fick jag en mycket ivrig och duktig liten medhjälpare på passet. Hennes ögon lyste och hon tittade ömsom på mig och ömsom på TVn och gjorde jättefin yoga :) Som Max skrev på Instagram: "Sådan mor, sådan dotter".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar