tisdag 11 september 2012

I'm back!

Nu ska jag försöka dra mig ur min bebisbubbla och damma av datorn som legat och vilat i ett skåp ett tag (kanske låter konstigt, men med en snart två-årig dotter kan man inte riktigt förvara datorer och annat spännande framme)
Lill har hittills skött sig exemplariskt, hon är en liten tvåa/trea som inte tar så stor plats. Idag har det dock tjorvat i magen och det har faktiskt skrikits några gånger. Jag har införskaffat Minifomdroppar och jag har kört en hel del "fisgympa" med henne och kanske har det hjälpt. Jag har också försökte bättra mig gällande att rapa efter maten, jag kan vara riktigt slarvig med det, men de somnar ju så sött när man gett dem mat och då känns det så jobbigt att riva upp dem, kasta över axeln och gå runt och tvinga fram en rap. Men nu har jag som sagt bättrat mig.
Kroppen har återhämtat sig oerhört väl, magen drog i hop sig fort och jag kände snabbt att jag mådde riktigt bra. Redan samma dag vi kom hem från BB tog vi en kort och ganska långsam promenad med Donkeyn och nu går jag varje dag och hämtar Vira på dagis. Tänkte börja gå lite längre rundor nu, kanske redan imorgon.
Annars har jag mjukstartat med Pilates som jag (och många andra) anser man kan börja med så fort det känns bra. Jag har jobbat med att få ordning på de inre magmusklerna och kört Mary Winsors 20 min pass med lite modifieringar (inga Roll ups och andra "raka" magövningar) och det känns så himla gött att komma igång igen! Och det är så himla skönt att inte ha en jättemage att ta hänsyn till hela tiden.
Så, nu kör vi! Hoppas ni är med för nu är det tillbaka i form som gäller, både konditionsmässigt och styrkemässigt!


Dagens form! (försök att inte kolla för mycket på vår temporära hallinredning i bakgrunden...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar