torsdag 21 februari 2013

Fullt ös och lite resfeber!

Oj, tiden bara rinner iväg och jag har svårare och svårare att hitta tid med datorn. Plötsligt slutade Lill tycka det var ok att sitta och pilla med saker i sittern eller på golvet och nu vill hon... ja, vad vill hon egentligen? Det är väl det jag lite försöker lista ut. För om ni trodde att det kanske hjälpte om jag låg där på golvet tillsammans med henne, eller satt och skramlade med saker framför henne så tror ni fel. Visst, det blir kanske lite roligare. I en minut eller så. Sen blir hon sur igen. Så just nu ser jag bara fram emot att vi snart är på semester med hela familjen samlad och mängder med folk som kan roa henne (för det är tydligt att det inte duger med mig). När Vira har kommit hem från dagis går det i regel lättare, henne kan Lill sitta och titta på hur länge som helst och vara nöjd. Men gamla mamman... nejnej.


Lill in action! Plankan på en fot, jojomensan! Som nån sa "Undrar vem hon brås på.. :)"


Naturligtvis har jag en massa saker som "måste" göras innan vi åker. Ja, vissa MÅSTE ju göras, som att åka till Malmö och hämta upp mitt och Lills pass igår, men andra saker, som att måla i Lills rum är det lite mer citationstecken runt.... Men ååh, vad det hade varit bra om det hade blivit gjort så det kunde luftas ut när vi är borta. Och så har vi det ju klart när vi kommer hem... men men, som ni hör är ambitionerna höga. Vi får se hur långt det räcker :)

Träningen har gått så bra den här veckan! Jag känner mig i så grymt bra form och det är helt fantastiskt!
Körde Body Balance i söndags och är nu i valet och kvalet om jag ska satsa på att lära mig detta passet ordentligt, eller om jag ska ta det gamla (som jag egentligen gillar bättre) för att kunna köra på Koh Lanta.
I tisdags körde vi Body Pump hemma i vardagsrummet när barnen lagt sig! Det var SÅ länge sedan jag körde BP nu och Max hade fixat senaste passet. Var övertygad om att det skulle vara gräsligt jobbigt, men icke! Det gick som tåget och jag kände mig så stark och bra!



Knäböj!


Igår var det Body Step igen och jag tränade bredvid Svedalas meste kändis: Benny som kom tvåa i X-Factor :) Nu har jag insett vikten av att äta innan. De senaste gångerna har vi ätit middag innan jag stuckit och tränat och herrejisses vad det gör mycket för hur bra tryck jag har i benen! Nu är jag snart framme vid målet att klara ett helt pass och köra 110%!

Inför semestern har jag för övrigt laddat hem följande två appar: Nike training och Yoga. Nike training är riktigt snygg (glöm inte att jag är app-designer :) ) och jag har fått för mig att den ska vara jättebra. Yoga- appen hade fått bra reviews och jag ser fram emot att testa dem båda. Återkommer med utvärdering!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar