måndag 4 februari 2013

Varför är jag sen varje dag??

Det känns som helt omöjligt att komma i tid till dagis. Alltså, hur svårt kan det vara? Det är klockan tre VARJE dag och ändå så kommer jag alltid dit fem över. Om jag har tur. Nuförtiden har jag börjat förbereda mig kvart över två. För det verkar vara enda chansen att komma iväg tjugo i vilket är det som krävs för att komma i tid. Och ändå lyckas det inte varje gång. Det handlar naturligtvis om att:
1. Jag glömmer saker och springer runt som en yr höna och letar efter prylar, låser dörren, går två steg, kommer på nåt och låser upp och springer in med skor och letar osv osv.
2. Lill vaknar eller vänder från att vara glad och nöjd till att vara kinkig och jag tvingas ge henne mat på ett eller annat sätt.
3. Lill bajsar. Kanske blir det bajs överallt och jag måste sanera och också slänga in en tvätt för att inte kläder ska bli förstörda. Och slänger jag in en tvätt måste jag ju passa på att få med annan tvätt i samma färg osv osv..


Vi har börjat köpa ägg i gårdsbutiken en bit bort! Så gott och vackert!



Vira roar sig med att plocka hår från katten och lägga dem i soffan. Jag är inte lika road.



I söndags var jag och Vira och handlade och hon fick egen vagn för första gången! 


Idag tänkte jag komma iväg tidigt till stan. Eller nä, till utanför stan. Svågertorp och Emporia för att vara mer exakt. Jag  behövde köpa nya fina tyger på Stof och Stil. Det blir förhoppningsvis en tyll-lampa till Lill och nya kuddfodral till TV-soffan. Och en fin klänning till Vira om vi har riktig tur :)
Jag skulle sen in på Ikea och bara gå raka vägen till ram och tavelavdelningen och köpa ramar till alla bilder och foton jag printat som posters. Jag lyckades ganska bra. Det enda jag råkade få med mig på vägen var några korg-påsar och en sån här förvaringspåse med blixtlås.
Sen då till Emporia för att hitta present till Max som fyller år på onsdag. Naturligtvis råkade jag hitta några saker till mig själv också på rean. Det var en väldig rea.... :) Var ju nästan omöjligt att inte köpa nåt.
Men ni hör. Tror ni jag kom iväg tidigt? Nej. Jag kom nog inte dit förrän vid elva tror jag. Och inte förrän klockan två rullade jag ut från parkeringshuset under Ikea, vilket innebar att jag inte var hemma i Sjödiken förrän tjugo över. Sa jag förresten att jag inte hunnit äta nånting alls däremellan? Minuspoäng. Jätteminus. Jag rusade in, hittade en yttepytteliten bit hallonpaj med vaniljsås som jag sparat sen lördagens fika, mest för att det var så sorgligt att slänga den. Åt den stående och blev inte mätt. Fick fylla på med Kellogs specialK och mjölk. Sen rycka upp Lill för att ge henne lite mat, hon hade inte ätit på hela tiden. Och så bygga om vagnen till dubbelvagn, komma i promenadutstyrseln och så iväg. Tio i  tre blev klockan, och jag förstod att jag skulle bli sen. Igen. Den här gången småsprang jag kortare sträckor för att minska förseningen och fem över tre rullade jag in på dagis! Puh!
Sa jag förresten att jag körde Body Step idag? Ooh, det var härligt! Det går bättre och bättre! Fasen vad härligt det är när det ger resultat! Men himmel vad varmt det blir i lokalen, känns som blodet kokar efter en timmes studsande.
Nu har jag just kollat Downton Abbey och om bara en kort stund ska jag gå och lägga mig! Hur går det för er?

2 kommentarer:

  1. Vart ligger den där gårdsbutiken? Vill också köpa ägg på gammelvis :-) //Tess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Butiken ligger på bjeretsvägen 151, Svedala
      https://www.facebook.com/pages/V%C3%A4sterkulla-g%C3%A5rd/117025251703352

      Max

      Radera