onsdag 11 september 2013

Cirkelträning hemma

Oftast är det jag som sparkar mig själv upp ur tröttheten och drar igång ett träningspass, men idag var en sån dag när det krävdes ENORM viljestyrka för att ens resa mig ur soffan där jag däckat medan jag väntade på att Vira skulle tystna inne på sitt rum.
Det var nog enbart för att Max redan dragit igång en Mördarcirkel när jag kom ner, som jag också tvingade mig att träna. Det och det faktum att jag redan hade träningskläder på mig, för idag började Hassegympan och kanske var det den som gjorde att vi båda översköljdes av denna OERHÖRDA trötthet.


Världens bästa Lill hade Hassegympa-premiär idag! Knatade ett helt varv runt gympasalen, inte dåligt för nån som bara kunnat gå i 1,5 vecka :) 


Det var en typisk småbarnsdag: Träffade Ebba på stationen klockan fyra, cyklade hem och började omedelbart med maten iklädd kontorskläderna (vilket innebär katthår på strumpbyxorna och möjliga tomatsåsfläckar på tröjan...) Sen få i alla lite mellanmål (inklusive mig själv) få på alla kläder, cykelhjälmar och så upp på cyklarna. En timmes galen barnträning och så hem och göra klart maten, äta, natta barn, oja sig inombords över all tvätt som behöver vikas och över det kaos som bildats i köket... Puh.




Har ni också en fokusblick? Ibland när det blir riktigt jobbigt och jag tränar så att jag kan se mig ser jag att jag blir alldeles svart i blicken av fokus.




Nåja, jag är i vilket fall SJUKT nöjd över att jag faktiskt tränade! Avslutade med 2 min planka och 1 min sidoplanka/sida. Badade i svett.
Här kan ni friska upp minnet om ni inte riktigt kommer ihåg hur Mördarcirkeln går till.

I måndags var det Body Step som vanligt; precis lika jobbigt som alltid. Blir det aldrig lättare?
Imorgon tar jag vilodag, vilket oftast innebär 40-50 armhävningar innan jag lägger mig. Sen kör vi på med Body Balance tror jag, och har jag tur kan jag klämma in ett Body Pump-pass i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar