fredag 21 mars 2014

Morgonträning med lillebror

Idag träffade jag och Max min yngsta lillebror, Hampus på Fitness24Seven vid Anna Linds plats i Malmö. Jag tvingade min bror att köra igenom mitt pass, vilket han naturligtvis klarade utan problem.  Frågan är om han ens tyckte det var särskilt jobbigt.
Själv utmanade han mig att göra nån övning som heter DragonFly. Det såg så lätt ut när han lades sig där mot ribbstolen, gick upp på skulderbladen och sen sänkte benen nästan ända till marken, och lyfte dem igen. Det var inte lätt. Det var nästan helt omöjligt. Iallafall för mig. Om ni är nyfikna kan ni kolla in den här
Jag lyfte benen, började sänka dem, men ganska snart orkade min kropp inte hålla emot längre och alternativen var att antingen låta benen rasa till marken, eller snabbt lyfta upp dem igen.
Så nu har jag nåt att öva på! Jag hoppas han hänger med fler gånger, han har så roliga saker för sig, så spännande mål och akrobatiska idéer :)


Hampe skrattar gott åt mina försök till Dragon-Fly. Det var inte bara jävligt jobbigt, utan också riktigt svårt att få till tekniken tyckte jag. 



Jag tvingar Hampe att göra Cobra från Body Balance. En tricepsarmhävning med ena foten pekande mot taket. 



Nöjda syskon






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar