tisdag 25 mars 2014

Sit-ups??

Igår var Body Step inställt och jag tog det som erbjöds istället, ett pass som skulle bestå av en halvtimmes Core och sen cirkelträning. Fine enough tänkte jag och gick dit, ganska taggad och magen full med pasta (bådar gott för nån vars träningsform är helt beroende av vad jag ätit innan)

Det började bra med att hon gick igenom övningarna till cirkelträningen. De var inte jättekreativa, men jag kunde ändå se att det skulle bli jobbigt.
Så körde vi igång med core och vad gör vi? Jo SIT-UPS! Till förbannelse. Raka, trista sit-utps. Pulsa på toppen, händerna vid tinningen. Och så några sneda med benen fällda åt sidan och så raka igen. Fötterna i golvet, upp på tårna. FÖR FASEN vad tråkigt! Det kändes plötsligt som om det var år 1996 och jag låg på golvet i Gerdahallen i Lund och gjorde sit-ups för allt vad tygen höll, för det var så man fick platt mage. NÄ! Vet ni vad? Det är de inre magmusklerna som ger platt mage. De är korsetten som håller samman alltihop. Sit-ups däremot tränar sexpacket. Nu var alla nya, roliga magövningar bortglömda och jag låg och gjorde sit-ups i en halvtimme istället. Eller förresten, vi gjorde den här "ligg på rygg och doppa raka ben i golvet" övningen, som ju inte heller är särskilt kreativ, men jobbig iaf. Och så gjorde vi sidoplanka och kanske 10 sek vanlig planka.
Därefter gjorde vi rygglyft enligt "ligg på mage, händerna vid örnonen, blicken i golvet och lyyyyft". Mycket kreativt. Även den körde vi på Gerda....
Jag var inte så imponerad.
Men det tog sig ändå eftersom cirkeln blev helt olidligt jobbig. Den innehöll inte heller särskilt revolutionerande övningar: "armhävningar" "jägarsits""hopprep" "burpies".... Nåja. Jag blev i allafall sinnessjukt trött och orkade knappt cykla hem. Under vissa delar av passet försökte jag låtsas att jag var en Duracell-kanin. Det gick sådär :)

Nu hade det ju passat med några bilder från -96, men det kan jag tyvärr inte bjuda på för de sitter i nåt album som ligger djupt inne i förrådet. Och svett-bilden jag tog häromdagen är på iPaden hemma.. Så det blir en bild från väggen i pysselrummet som är så vackert dekorerad :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar