tisdag 15 december 2015

Ett kort avbrott

Man får väl säga att det blev lite upp som en sol ner som en pannkaka när jag redan på söndagkvällen började känna mig rivig i halsen och sen blev det bara värre. Jag lyckades hålla mig på jobbet hela veckan men att träna gick inte alls. När jag cyklade med barnen i lådcykeln på torsdagen blev jag andfådd och lite svimfärdig så enda träningen fram till igår blev volleyboll på torsdagen. Det var å andra sidan riktigt kul då det var bra tryck på båda lagen och det blev många roliga bollar.
Nu testar jag blogga från iPad, så vi får se hur många festliga autokorrektfel det blir i den här texten för känner jag mig rätt kommer jag antagligen inte orka läsa igenom den innan jag postar.
Det var på håret att det inte blev träning igår heller. Båda småflickorna har varit sjuka om varandra och det har varit trångt och stökigt i sängen om nätterna. Så efter att ha suttit på golvet och lyssnat på luciasång sen klämt en korv i glada föräldrars sällskap var jag inte sugen på NÅGOT annat än att sjunka ner i soffan och kolla på säsong 3 av Mr Selfridge. Men min make övertygade mig om att det skulle kännas bra efteråt men till och med när jag stod och väntade på att passet skulle börja tvivlade jag. Fast han hade ju rätt. Det tog inte många minuter innan jag var på banan igen.



Kom just på att jag faktiskt körde en halvtimmes yoga i söndags kväll. One-legged wheel börjar ta sig

Förra veckan låg dess största utmaningen i att hålla sig borta från det gigantiska godisbord som dukats upp på kontoret i Lund. Där fanns nåt för alla smaker; vingummin, Marianne, marshmallows, choklad, Pez, After Eight och precis allt däremellan. Fatta hur stolt jag är över att jag inte tog EN ENDA BIT!
Idag skulle vi klätt granen. Så blev det inte. Julgransfoten var trasig. Men jag spritsade pepparkakshusen och kanske kanske ska jag göra en liten inventering av julklapparna som finns i garderoben. Jag har börjat beta av jul-listan och ön finns det väl hopp om att få allt gjort innan det är dags att plocka ner hela julen igen.
Imorgon väntar kallbad med en av mina finaste och äldsta vänner ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar