torsdag 3 december 2015

Torsdagsträning


Har just sjunkit ner i soffan på jobbet efter ett riktigt roligt pass på Fitness 24Seven vid Dockan i Malmö. Lillbrorsan svarade på sms:et om Toughest och var dessutom ledig på morgonen idag och kunde hänga med och träna. Och på nåt märkligt sätt blir det alltid lite extra roligt då. Inte för att Max på något sätt är oinspirerande utan för att Hampe alltid kommer med helt nya, utmanande övningar som oftast är akrobatiska och gör att man känner sig lite som en cirkusartist 😃 



Armhävningar på medicinboll under övervakande av brorsan. Gammal bild från i våras, men ser ungefär likadant ut nu :) 

Det var ju han som introducerade armhävningar på tre medicinbollar, som fick mig att börja hoppa upp till en stång och köra chins och sen ner och göra pushups. Det är också han som introducerat handstående armhävningar och idag körde vi ”Crow pose” på bossboll. Inte helt enkelt, framför allt var det svårt att komma upp. Men efteråt fick jag beröm av en tant som stod bredvid 😃 
Det jag har mest ångest för inför de här passen är som vanligt löpningen. Inleder alltid med 15 löpning som innefattar några kortare intervaller:

10 min - 12 km/h (5-minuterstempo)
1 min - 15 km/h (4-min tempo)
1 min - 12 km/h
1min 15 km/h
30 sek 12 km/h
30 sek - 15m/h
1 min- 12 km/h

Ser kanske inte mycket ut för världen, men jag tycker det är skitjobbigt. Och på nåt sätt ger löpning mig alltid lite ångest, antagligen för att jag inte är så himla bra på det. Imorgon är det lördag och då planerar jag att ge mig ut på en 7 km intervallrunda igen. Förra lördagen tog jag mig ut i ihållande, iskallt novemberregn och kände mig så sjukt stolt över mig själv. När jag var yngre, och höll på med hästar fanns det inget väder i världen som rådde på mig, men nu när jag är äldre har jag blivit lite mer bekväm kan man säga. Så jag erkänner att jag hoppas på uppehåll imorgon förmiddag, men jag lovar att jag springer oavsett :)


Hopp-pullup-burpies





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar