fredag 4 december 2015

Träningsjulkalender

Jag har gått med i en träningsjulkalender på Facebook. Tänkte att det också kunde vara ett sätt att boosta motivationen nu när de hamnat i november-bottenläge. Det började naturligtvis i tisdags, den 1a december och jag tyckte de gick ut hyfsat hårt då man som ”tränad” skulle göra 150 squats. Hyfsat många ändå. Visst, på ett Body Pump pass är det väl en 90 man gör, med vikt, men det är ändå med lite mer variation. Fast det var inte så jobbigt som jag trott att det skulle vara, kanske mest tråkigt 😃 De första 50 var enkla, sen mellan 50 och 100 kände man hur många 150 faktiskt är. Men mellan 100 och 150 blev det lättare igen. Och värmen i benen räckte hela kvällen 😃

I onsdags var det armhävnings-set. Gör så många du kan, vila 30 sek och gör så många du kan igen. Fem set. Vi startade sent, jag och Max. Klockan var efter tio och det var riktigt tungt att komma igång. Jag började göra mitt första set, då började Max retas med mig och jag tappade HELT motivationen och blev riktigt irriterad. Men jag lyckades ta mig tillbaka och gjorde 45 första settet (ganska dåligt eftersom jag numera brukar maxa på över 50, förra våren gjorde jag 65 som flest- sjukt nöjd, måste tillbaka till det!) 
Övriga set såg ut såhär: 20, 15, 17, 12. Så 109 armhävningar blev det totalt (behöver väl inte säga att det var på tå…)

Igår var det en magövning som jag får göra idag istället. Vi tränade ju stenhårt på morgonen, och på kvällen var det volleyboll som vanligt och för första gången var det Ebba som skulle vara hemma ensam med småtjejerna. Hela hösten har våra föräldrar varit barnvakt och det har i princip inte varit någon incident alls, på sin höjd att Lill gnällt lite och man fått gå in och stoppa om henne. Men när vi spelat sista setet mellan halv tio och tio och kollade mobilen hade Ebba ringt och det hade krisat med Lill som blivit jätteförkyld plötsligt. Stackars Ebba 😔 Och Lill.
Så vi fick sno ihop våra saker och rusa hem istället för att göra den där övningen som vi planerat göra efter träningen. Det blir till att köra dubbelt idag, när nu det ska inträffa eftersom vi ska på glöggbjudning klockan sex…. 😃 

Trevlig helg allihop! 
Här är länken till träningsjulkalendern, gå med du också!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar