tisdag 27 mars 2012

Dåligt med uppdatering




Det har varit dåligt med uppdateringar här. Ingen vettig förklaring till varför. Kanske beror det på allt visningsstädande som upptagit stor del av min tid de senaste veckorna. Men nu lutar det äntligen åt att det är på väg att ta slut. Har jag riktig tur har jag visningsstädat för sista gången i fredags.
På träningsfronten har mitt TRX äntligen kommit, men jag har ännu inte löst hur jag ska sätta upp redskapet i taket så jag har inte heller provtränat. Känns riktigt tråkigt, men det har inte funnits tid.
I torsdags var det fantastiskt väder och ett tag hade jag planer på att ge mig ut på racern på kvällen, men fick inse att det skulle ta alldeles för lång tid och det skulle hinna bli mörkt. Så jag klev i mina Five Fingers och stack iväg på första löprundan sen slutet på sommaren förra året. Tänkte bara springa kort och först kändes det underbart. Jag flög fram. I ungefär trehundra meter. Sen kom gravidflåset och det blev fruktansvärt jobbigt ett tag. Dock lyckades jag kämpa på och när flåset äntligen gav med sig hittade jag ett superskönt tempo som kändes helt perfekt som graviditetslöpning. Inte för hög puls, men ändå ganska bra fart. Det innebar att när jag kom till stället där jag tänkt svänga fortsatte jag istället en bit till för det kändes så himla härligt. Efter en stund började jag känna hur smärtan i vaderna växte och de liksom blev till två träben som jag knackade runt på. Sista biten gjorde riktigt ont, men jag unnade mig ändå en rejäl spurt på det mjuka gruset längs Vanåsgatan. Och naturligtvis stretchade jag riktigt ordentligt när jag kom hem och masserade vaderna som var hårda som sten.
Nästa dag gjorde det rejält ont. Dagen därpå kunde jag i princip inte gå. Jag kunde slänga fram benen ett i taget och på så sätt ta mig framåt men att kalla det för att gå var nästan en överdrift. Såklart trodde jag att jag känt på allt i träningsvärksväg, men oj, vad fel jag hade. Det här var något helt annat. Idag är det tisdag och ännu gör det ont i vaderna när jag går, och gå nerför en trappa gör jag inte utan att grimasera. I söndags lyckades jag faktiskt köra Body Balance ändå, även om det tog emot att ställa sig i Hunden. Idag hoppas jag på Body Pump på kvällen, efter att jag varit i Saxtorp och hälsat på Sara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar