fredag 2 mars 2012

Förhoppningsvis imorgon

God eftermiddag!
Igår gick träningen nästan om intet :( Jag som hade hoppats på så mycket. Vi kom iväg alldeles för sent från kontoret och var sen tvungna att förbereda middagen, dvs snabbhandla potatis på Konsum och skala och förbereda fiskgratäng. Sen var klockan fem och farföräldrarna var på väg hem från badhuset med barnen. Jag rullade ut mattan och hann köra fram till mitten av maglåten på Body Balanceprogrammet innan de stod i farstun, vrålhungriga efter allt badande såklart. Så det var bara att rulla ihop mattan igen och laga mat. Dock hann jag göra några snabb-set om 30 armhävningar/set när potatisen kokade.
Idag lär det inte bli nåt heller, fast vädret gör ju att man verkligen vill springa... Får se om jag lyckas komma iväg.
På fredagarna när Ebba är hos oss har vi alltid pannkakor. Jag och Max gör crepes med svampstuvning, medan Ebba går direkt på sylten och grädden (det kör naturligtvis vi också, efter crepsen). Idag ska Inga och Rutger få vara med om denna episka pannkakstradition för första gången. Får se om det bli godkänt.
Men IMORGON ska det iallafall bli BodyPump i vardagsrummet. Det har nästan blivit en lördagstradition: När Vira sover middag kör vi Body Pump framför tvn i vardagsrummet och Ebba är med och kör så gott det går med några lätta hantlar. Som instruktör på Forum har jag fått köpa fin BP-utrustning när de skulle byta ut sin och det har verkligen blivit min räddning nu när jag inte har tid att verkligen träna på plats på Forum lika ofta. Jag är sån där som inte har så lätt för att tröttna på saker, dvs jag tycker alltid att Body Pump är fantastiskt. Jag älskar genomgången av hela kroppen, jag älskar uthållighetsprincipen och att man alltid får sjuk träningsvärk i låren om man inte kör regelbundet en gång i veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar