torsdag 26 april 2012

Familjegympa på Vanåsgatan

Igår svängde vi ihop ytterligare en gourmet-måltid från Linas barnkasse. Nä, skämt åsido, barnkassen funkar dåligt. Vi trodde i vår enfald att Ebba skulle gilla maten mer, men hon låter sig inte luras av namn som "vampyrskrämmarsås" och "gurksvärd". Hon tycker det är äckligt ändå. Och det tråkiga är att det tycker vi med. För det som innan var bra mat där man lagade allt själv och det ingick en god, kreativ sallad har nu blivit (igår) sesampanerade chicken nuggets (iofs goda) jasminris och en burk Uncle Bens sötsura sås. Och skivad paprika som Vira glatt dissekerade och spred ut över sin plats och stora delar av golvet. Så jag har bytt tillbaka. Nästa gång blir det orginalkassen igen och Ebba får väl öva på att äta vanlig mat helt enkelt. Och vi får äta god mat också. Bättre en part är nöjd än ingen tänker jag.




Tur svärmor var där och kunde fota. Jag kan inte ha fötterna på golvet, för då låser sig min höft när jag ska resa mig (var samma förra graviditeten), så jag kör på bänken. Och ja, jag har mina five-fingers på mig när jag kör BP :) 




Lite olika stilar: Jag med fötterna uppe, Ebba alldeles raklång med sina hantlar och Max som faktiskt gör som de säger :) 


När Vira gått och lagt sig körde vi nya BP-programmet allihop, även Ebba hängde på och pustade och stånkade med sina hantlar. Det mesta gick bra att köra. När de andra körde armhävningar körde jag en arm rakt fram och en åt sidan, böjd i nittiograder, en övning som visade sig komma direkt efter. Och jag körde sidositups när de andra körde raka, men insåg att jag kunde hängt med på den där övningen som kallades... vad var det nu... Man stod iaf i hög planka och drog in knät under sig och mot motsatt axel. Helt klart sneda magmusklerna. 
Bebin höll sig för det mesta lugn under passet, den är annars en vilde som redan ger mig ordentliga smällar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar