måndag 11 juni 2012

Flytta inte gravid!

Åh, fy fasiken vad det är jobbigt just nu, om man nu får lov att klaga lite. Alltså, den här flytten sliter så mycket på min stackars kropp. Och precis som Max just påpekade går jag ju runt och beter mig som om jag inte var gravid, och det straffar sig. Men jag blir ju samtidigt så frustrerad, för att inte tala om stressad, av att inte kunna hjälpa till och fixa saker. Så då gör jag det ändå, men fy vad det inte går bra. Nu tar det kortare och kortare tid innan jag blir helt sänkt, det är höftontet som spökar, fram emot kvällen är det så himla spänt att jag inte har nåt annat val än att lägga mig i sängen (på sidan såklart) och kolla på tv-serier (har just börjat med "Girls"). Samtidigt som jag känner mig stressad över att det är så mycket kvar att göra och packa. Idag är det måndag och flytten går på onsdag... Jag fattar inte hur vi ska hinna när jag bara är knappt halv.
Tillråga på allt har jag börjat få nån himla halsbränna, fast det bränner inte, det gör bara ont, ungefär som när man sväljer "fel". Hade det nån gång när jag var gravid med Vira, och nu tänker jag att det är till viss del stressrelaterat, samt pga den dåliga maten man äter när man håller på att fixa i ett alldeles tomt hus. I vilket fall gör det ju inget roligare och nu önskar jag såklart bara att allt är över, men jag kan ju utan svårighet inse att det är lååååångt tills dess. Allt ska ju packas upp också, och organiseras och placeras och möbleras... Kanske måste jag anlita en assistent?
Får glädjas åt att det är jordgubbssäsong och att de går att få tag på överallt i stan och att MVC-sköterskan uttryckligen ordinerade jordgubbar för järnvärdet :)





1 kommentar:

  1. Klart man får klaga!! Jag förstår inte att du bara orkar! Kämpa på, ät jordgubbar och träna ensam så ofta du kan, det är sånt jag mår bättre av. =) Styrkekram

    SvaraRadera