torsdag 21 juni 2012

Snart bättring

Nu har det varit tyst här ett tag, med godkänd anledning om ni frågar mig :) flytten gick för en dryg vecka sedan och det är fortfarande total kaos. Vi delar nu huset med 140 flyttlådor, eller kanske år de bara ungefär runt hundra nu, men de tre timmar jag lägger på att packa upp varje dag känns långt ifrån tillräckliga. Blir väl en fem lådor om dagen kanske, och när skulle vi vara klara då? Dessutom är det naturligtvis mängder av saker som ska köpas på Ikea och Bauhaus och KRauta och allt vad det heter, detta är ju ett modernt hus utannån större inbyggd förvaring och vi kommer ju från 50- talshus med källare och massor av skrymslen och förråd. Kämpar med att slänga samt få maken att göra detsamma :) (hur många jackor kan man ha liksom??) Samtidigt skolar vi in Vira på nya dagiset, samtidigt har jag hela tiden heldagsworkshops på jobbet, vilket är jätteroligt men såklart lite jobbigt då man blir helt slut i huvet efteråt. Och så ska jag hålla en kurs för första gången nästa vecka... Som jag måste repa in... Och så är det midsommar och tills imorgon ska vi ha handlat en massa mat samt producerat två silltårtor... Och jag har ännu inte hittat min bok eller min havandeskapsolja. Och jag är fortfarande gravid i sjunde månaden. Så ni förstår, det är mycket nu... Min gravida vän frågade mig häromdagen om jag aldrig sov mitt på dagen; haha! Sa jag förresten att vi inte har internet? Jag är tacksam för min iPad med 3G :) Tyvärr innebär ju detta att det blir för lite fokus på träning, för mitt i allt uppackande måste man ju försöka ha ett normalt liv, dvs tvätta kläder, umgås med barnet, laga mat, handla osv. Men jag har mina kettlebells lättillgängliga och har fått till något kort pass på kvällen. Nu längtar jag efter Body Balance, skulle behöva lite fokus och ro. Men, sist men inte minst: vi har flyttat till ett helt fantastiskt ställe! Det är mycket bättre än jag kunde drömma om och jag är så glad varje dag! Det kommer lite bilder strax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar