tisdag 11 juni 2013

Förändring på gång!

Som ni säkert har märkt har det varit tyst här ett tag och det har helt enkelt berott på att motivationen tryter. Jag började plötsligt känna mig som iForm, en bra och inspirerande tidning att prenumerera på lite då och då, men om man fortsätter för länge inser man att det blir en hel del upprepningar. Och nu hade jag alltså skrivit om träning och att hålla sig i form/komma i form under och efter graviditet. Målet är för längesedan nått och jag mår bättre än någonsin. Nu vill jag bara hålla mig i form. Eller såklart vill jag bli bättre på att cykla mountainbike och kanske en bättre löpare nån gång i framtiden, för att inte tala om beach volleybollspelare, men just nu har jag inte tid eller motivation att satsa seriöst på sådana projekt. Det är viktigare och roligare att vara med familjen. Och träningen är som den alltid varit en del av vardagen. Just nu kör jag en gång i veckan nere på gymmet i Svedala, antingen Body Step eller Body Pump och då kör jag så det ryker, det är en timme total urladdning och egentid. Sen kör jag minst två gånger hemma, vi har tex precis avslutat en Kettlebellscirkel i trädgården tillsammans med ett imponerande antal mygg. MEN, vad jag vill komma fram till är att jag inte längre finner det spännande att berätta om detta för er. Det finns inget konkret mål längre och jag känner mig bara tråkig när jag berättar "idag blev det Body Balance igen".




Nej, det är inte jag som kör med 20an...

Så vad händer nu då? Jo, det är ju så att jag inte kan sluta skriva och nu har jag beslutat att ni ska få ta del av lite mer av mitt liv och kanske framförallt min andra stora hobby: pyssel!! Ja, jag vet, det är kanske två ytterligheter, men så är det ju ibland. Och jag har läst att det är inne att inte bara nischa sig inom ett område :)



Brudklänning? Smakprov på kommande pysselinlägg :)


För er som inte vet har jag gått en femårig pysselutbildning (Industridesign i Lund) och jag har alltid mängder av pysselprojekt på gång. De flesta utmynnar i någon typ av inredning, men att kalla mitt intresse för "inredning" känns på gränsen till lite för pretentiöst, så pyssel låter bra.



Kvällsrutin i Hallehlepalatset :)



Det blir såklart även småbarnsvardag med alla dess utmaningar och festligheter och förhoppningsvis en massa fina bilder!

Mammaiform får nu stå för att vara generellt i form, både i kropp och själ helt enkelt. Lite lökigt men men :) Hoppas ni hänger med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar