tisdag 25 juni 2013

Pryttelhylla



För kanske två somrar sedan hittade jag en sån här på en loppis nånstans utanför Rydsgård. Just nu kommer jag inte ihåg vad de heter för min hjärna så mosig (antaligen från allt kiss och bajs jag hållit på med under eftermiddagen och kvällen: en med blöja och en som jobbar på att bli blöjfri tacksåmycket)
Jag vet att det heter nånting med "sätt" (eller "sett?"), och det är i de här facken man skulle lägga de små bokstäverna när man tryckte trycksaker förr i världen. Idag används de nog oftast till att förvara små pryttlar i, typ såna man får i en plastboll i en apparat som står i entrén på ICA, eller i ett Kinderägg, eller små vackra stenar man hittat på stranden eller en pärla från rännstenen. Det var precis vad jag tänkte Vira skulle ha den till när jag köpte den (och Vira var nio månader gammal och satt och sov i baksätet).
Nu har jag äntligen tagit tag i renoveringen, och plötsligt fick jag för mig att plocka bort ramen och baksidan och bara behålla rutnätet. Med ett bräckjärn och lite våld och god vilja lyckades jag och rutnätet har redan fått en vitstrykning, men tyvärr glömde jag fota. Vi får se om det blir bra! (annars kan jag nog hitta en ny på valfri sommarloppis...)




Igårkväll var jag tillbaka på BodyStep efter ett par veckors (ofrivillig) paus. Det var FRUKTANSVÄRT varmt och jobbigt och jag höll nästan på att tuppa av och naturligtvis slarvade jag med vattnet efteråt och fick huvudvärk på kvällen. Fyfyfy! Men ett stort fruktochgrönt-fat klämde vi ner medan vi kollade på True Blood. En helkväll helt enkelt!





Tisdageftermiddagen bjöd på första utvecklingssamtalet för den här lilla filuren som enligt dagispersonalen är glad och trygg och snäll mot sina fellow dagispolare. Skönt för mammahjärtat att höra <3



1 kommentar:

  1. Oj, det var värst vad du varit produktiv och skrivit! -Och vilka fina bilder sedan! Både på pysslet, men allra bäst gillar ju jag att titta på flickorna och deras kompisar. Roligt att Vira fick så fint omdöme, men det hade väl varit nåt fel på dagispersonalen om de inte fattat vilken härlig tjej hon är!
    PS. Det heter "sättkast"

    SvaraRadera