onsdag 26 juni 2013

Pyssel för regniga dagar

Idag känns det som det regnat hela dagen. Katterna har farit ut och in, hoppats varje gång att det inte ska vara blött när de hoppar ut i gräset. Men det har det varit.
Jag hade en sån där sjukligt aktiv dag. När klockan var halv ett och jag satte mig ner med min lunch hade jag dammsugit, sorterat lådor på både Viras och Lills rum, stylat Lills rum lite, burit ut saker i förrådet, fixat och organiserat i pysselrummet, varit på Ikea, varit en sväng på Stof och stil och såklart matat bebin flera gånger, bytt några blöjor och gosat massor. En sån där dag när tiden faktiskt inte bara susar iväg utan man hinner göra lite saker också :)











Tyvärr lär det ju bli fler regniga dagar i livet och här kommer ett fint pyssel att ägna sig åt när man sitter inne och myser. Jag får mycket komplimanger för den här mobilen jag gjort av lite styvare papper och tapetprover som jag sparat på. Tricket är att vara riktigt, riktigt noggrann när man skär och viker och att skära tunt, tunt där man ska vika (jag skar på "avigsidan, vet alltså "runt" skåran sen) Sen limmade jag med all-lim från Panduro och fäste varje figur i nästa med en nylontråd; tryckte igenom en nål och sydde runt runt ett par gånger innan jag knöt. Jag fäste det hela i taket med häftmassa på en runt "träprick" som jag hittade här hemma (rester från nåt annat pyssel).Vackert!
Jag ska undersöka hur jag kan lägga upp pdf på mallarna jag använt, det är en som är lite som en diamant och en som är en pyramid. Återkommer med det.




Vira hittade genast nya användningsområden för de små köksredskapen jag köpte på Ikea. Vi fick gå till frisören i puffen och få håret kammat med en visp, klippt med en grilltång och plattat med en stekspade. Och man var hela tiden tvungen att blunda. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar