måndag 24 juni 2013

Vardag igen

Det har varit en härlig och väldigt lat helg hos Klinte och Micke på Jylland. Inte ens lite volleyboll fick vi till, mest för att det inte var särskilt bra väder. Och de gångerna solen tittade fram blev vi beordrade av tvååringarna att dra fram poolen och ha plastochlek. Så nu är det tillbaka till vardagen igen; BodyStep bokat ikväll och vi fortsatte med våra fruktochgrönt-fat redan igårkväll. Jag kan dock inte låta bli att längta till semestern, efter att ha Max och Vira hemma här hela tiden, efter långa frukostar (som visserligen fortfarande kommer att börja vid sextiden...) och härligt slappande i trädgården. Det är bara nån vecka kvar nu.



Regniga dagar är det inte dumt med Pippi på iPaden. 



Hemma smakar Lill gärna på den fina trätårtan Vira fick i två-årspresent


Som present till Klinte och Micke gjorde jag ett riktigt långt vimpelband. Jag gjorde snabbversionen som innebär att jag klipper tyget i önskad vimpelstorlek (den jag använt nu till både Vira, Klinte och i lekstugan är en triangel med sidorna: ) Sen stryker jag ganska styvt fliselin (typ sånt man hade på syslöjden) på baksidan och syr helt enkelt fast vimplarna på ett fint band (denna gången blev det vitt sidenband från Panduro.) Jag sydde fast dem med lite lagom mellanrum, mellan 7 och 9 cm har jag valt på sistone) Detta funkar bra för vimplar som tex ska hänga mot en vägg eller som mest ska tittas på från ett håll. Det är snabbt och blir fint! 




Vimplar i lekstugan. Och lite "tassels" från loppis :) 




Här ser man hur "fliselinsidan" tittar fram. Sätt fast vimplarna med fina häftstift!


I övrigt börjar lekstugan äntligen ta form. Igår fick jag äntligen skruvat fast basen till min väggfasta bänk och till och med målat den! Nu är det inte mycket kvar innan den är på plats! Ska bara hitta lite fina kuddfodral!


Grunden är byggd. Här blir det väggfast bänk med förvaringslådor under och massor av kuddar ovanpå!





Runda "lyktor" från Panduro och Ingela P Arenius prints "Paris" och "Stockholm" i loppisramar och andra ramar på väggarna. (de har jag för övrigt även i mitt vuxna vardagsrum, tycker de passar överallt!) 




Vaxduk på bordet och pinnarna i stolen är dekorerade med olika fina papperstejper som jag sen tejpat genomskinlig packtejp ovanpå för att de ska sitta ordentligt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar