måndag 14 april 2014

Functional training extra allt

I torsdags tränade jag med min lillebror akrobaten igen. Det är verkligen functional training extra allt att träna med honom! Och för mig blir det så oerhört mycket pepp och glädje! Jag är ganska tveksam till om han får samma boost av mina mer traditionella övningar, men han verkar inte tycka det är tråkigt iallafall :)

Han visade mig hur man gjorde helt galna armhävningar där man liksom gick från sida till sida och som kändes ordentligt i bröstmusklerna dagen efter. Han hjälpte mig också i mina pull-ups, och sen hängde vi i pull-up-stången och lyfte fötterna hela vägen upp så att fotstulorna pekade mot taket. Såna gör man inte många kan man säga.
Jag fick också hjälp med den där drak-övningen som bara är HELT omöjlig :) Förutom för min bror då, som lätt kör typ tio stycken, medan en annan inte klara EN ENDA! Hur kan det vara möjligt??
Att se honom träna är som ett mini Cirkus Cirkör-nummer. Och jag är inte den enda, det var många på gymmet som gjorde stora ögon när han utför de mest häpnadsväckande övningarna.
Och för mig blir det ju värsta peppen, och utmanande att försöka hänga på! Kanske kan jag nån dag klara en dragon fly om jag bara övar tillräckligt!


Igår var det dags för lite MTB igen. Den här gånge bara jag och Max som gav oss ut lite för att jag skulle lära mig rundan och för att reka lite nya vägar. Vädret var bra, bara några stänk på slutet, och när vi inte körde i sånt rasande tempo fick jag verkligen tillfälle att njuta av naturen som bara var helt magisk! Riktigt, riktigt härligt!




Påsken närmar sig och vi laddar inför en helg i Torekov. Jag hoppas det blir lika mycket vackra ägg och fint påskgodis som det brukar.
Annars har påsken hittills mest inneburit ett påskris som katterna vält igår när vi kom hem från mina föräldrar. Jag var inte helt nöjd över en krossad glasvas och massor av vatten på trägolvet. Jädra ligister....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar