tisdag 1 april 2014

Mörbultad!





På eftermiddagen i måndags började det kännas ordentligt i stora delar av baksidan av kroppen som ett resultat av yogan. Det var  framför allt i nedre delen av ryggen och baksidan av låren som träningsvärken gjorde sig påmind och jag kände mig lite stel. Samtidigt var jag som sagt ganska osugen på Body Step och när Max kom hem redan halv fem tänkte jag att vi kanske båda två kunde få till en löprunda.
Jag var först ut och det var riktigt härligt i skogen och jag tyckte jag fick upp ett ganska bra tempo. Det är mycket terräng och vissa backar är ordentligt branta och jag måste oftast stanna och sätta händerna mot skenbenen för att andas vila när jag kommit upp :)
Men trots dessa små avbrott låg jag på fem-nånting per kilometer hela tiden. Det har aldrig hänt förut! Sen började det göra mer och mer ont i baksidan av låren, framför allt i den lite tuffare terrängen där det är stora höjdskillnader, hopp och ojämnheter och jag fick stanna och gå några steg då och då för det gjorde bara för ont. Jag vet att det inte är nåt farligt, jag har bara överansträngt mina hamstrings lite, men jag hade hoppats på att de skulle mjukna under löprundan, inte tvärtom.
Det gick ändå över förväntan och sista kilometern låg jag på fyra-nånting och det kändes fantastiskt! Jag peppade mig genom hela rundan att jag skulle springa lika bra, eller bättre än Max, men när jag kom hem med en genomsnittstid på 5.35 (!!!!) blev han istället peppad och kände sig tvungen att springa ÄNNU snabbare. Han kom hem med en tid på ca 5, så det är väl bara för mig att bli bättre nästa gång :)



Såhär ser det ut i lilla växthuset för tillfället! På en vecka har det växt HUR MYCKET SOM HELST!
Nu får värmen komma snart så jag kan plantera ut dem :) 


Några underbara bilder från i fredags morse, när båda var hemma, men friska (hade ju lovat dagis att de inte skulle komma, eftersom de trodde Vira fått kräksjukan på torsdagen, men det blev inget)
Det är inte helt enkelt att roa två vildingar en hel dag. När klockan var tjugo över åtta hade vi hunnit med ansiktsmålning, göra pärlhalsband och armband, rita, leka med lego och det fick bli iPad-paus så jag fick möjlighet att dricka en kopp kaffe :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar