tisdag 15 januari 2013

Body Step!

När jag nu var på Rehabcenter i torsdags passade jag på att köpa ett 40-kort. Jag har förstått att den tid då jag utan problem utnyttjade ett årskort är (tillfälligt) förbi. Det finns ingen möjlighet att jag kan gå och träna på lokal varje dag. Inte en suck. En chans. Men EN gång i veckan borde jag kunna få till och då passar ju ett 40-kort bra. Då kan jag ha semester, vara sjuk eller bortrest ibland.
Killen, Christian, som har gymmet träffade jag för första gången live. Vi har ju mailat lite förut om min framtida karriär som Body Balance-instruktör, men jag har aldrig varit där förut.
När jag nu kom dit igårkväll möttes jag av ett "Hallå Emilie! Är det dags idag?" Kändes oerhört välkomnande och trevligt att jag redan gjort mig ett ansikte på lokala gymmet :)
Sen var det då dags för Body Step. Jag kunde, som väntat, inte låta bli att gå ut hårt. Gör alla hopp så högt jag kunde, lyfta knät så högt det gick, gå djupt ner i alla böj. Och naturligtvis höll det inte hela vägen till slutet. Jag orkade helt enkelt inte. Konditionen höll inte. Jag fick puls i hjärnan och det kändes emellanåt som att jag skulle explodera, men det var så jäkla roligt och härligt och nu ser jag bara fram emot nästa gång! Instruktören var dessutom riktigt bra och fick igång gruppen ordentligt!


Nä, det är inget fel på ljuset, det är helt enkelt min ansiktsfärg efter ett BS-pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar