tisdag 15 januari 2013

Mamma-baby-gympa!

I torsdags var det då dags för första passet Mamma-baby-gympa på Rehabcenter i Svedala. Jag hade inga förhoppningar om att det skulle bli någon träning att tala om. Eller jo, såklart skulle jag få röra lite på mig, men jag var beredd på att det mest skulle vara stillsam gång och sitta på mattan och flyga lite flygplan med bebisen. Jag hade mest anmält mig för att få lite socialt umgänge, jag tänkte ju att den som  går dit på nåt sätt är intresserad av att träna och då har vi nåt gemensamt och kanske kan bli vänner :) (jo, jag är väl lite desperat efter nya kontakter i bygden....)
Det är min barnmorska Maria som håller i passet och det var ungefär så långt från flyga flygplan med bebis man kan komma och samtidigt ha bebin i samma rum. Det var ett enkelt baspass som kan bli hur jobbigt som helst om man tar ut övningarna ordentligt. Inget mjäkande här inte utan riktigt tuffa övningar  som gav mig träningsvärk i hela ryggen två dagar efterråt.
Tyvärr måste jag ha blivit så chockerad över hur jobbigt det var att jag helt glömde bort att fotografera. Ska försöka komma ihåg det nästa gång :)

1 kommentar: