onsdag 9 januari 2013

Ibland: Supermamma

I förrgår var jag supermamman. Sen Lill föddes tycker jag att tillfällena då hon dyker upp faktiskt blir fler och fler. Ibland tänker jag att jag fick barn i oktober 2010 och i augusti 2012, men jag blev inte mamma förrän 2013 :)
Fast riktigt så illa är det inte, det hade ju inneburit att jag varit en ganska dålig mamma till Vira i två år, och det håller jag inte med om. Det är nog mest att JAG känner att det är lättare nu. Jag har äntligen kommit in i det och börjat bli mer harmonisk helt enkelt.
I måndags hade Ebba studiedag och Max hade jobbat hela natten inför en leverans så han var hemma. Vi gick alla tillsammans och hämtade Vira klockan tre, och lämnade sen av Ebba vid tåget. Därefter tog vi en tur inom frisören för att klippa fram Vira ur den långa luggen. Jo, vi var där veckan innan jul, men frisören tog så fruktansvärt lite på luggen (kan det ha berott på att Vira gallskrek och inte ens pepparkakor hjälpte?) så nu såg barnet ut som Loreen igen. Den här gången skippade vi den festliga bilen och Vira satt helt enkelt i mit knä som hon brukar. Och allt gick jättebra! Inte ett litet pip!
Sen in på Coop, några inköp, sen hem. Lyxigt nog hade vi kvar Boef Bourgignon sen i söndags då vi hade "julafton" med mina föräldrar. Och den varade ända tills igår! Jag sa till Max att jag inte hade bangat för att bara göra en stor gryta varje söndag och sen äta den hela veckan :) Så mycket variation behöver jag....
I allafall kunde vi hänga med barn, sätta upp en fin hylla, pyssla hemma under kvällen när nu maten var fixad. Naturligvis tvättade jag tre tvättar, hängde och vek tvätt och städade lite under tiden. När klockan var halv sju tog jag med Vira och dushade henne, tvättade håret med både shampoo och balsam, borstade håret och tänderna och nattade helt utan problem och var klar klockan sju. Då drog jag på mig träningskläderna och körde ett Body Balancepass. Sen duschade jag och vek lite mer tvätt.
Fy fasen vad sjukt effektiv jag kände mig! Fast mycket hängde ju på att maten var klar helt enkelt...
Nu ska jag googla fram något man kan göra med kalkonschnitzel för såna har vi i frysen.
Idag satsar vi nog på mördarcirkel skulle jag tro :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar