tisdag 15 maj 2012

Äntligen ett pass!

I måndags trotsade jag då till slut förkylningen och körde ett BB-pass. Och det var toppen. Innan dess hade jag använt mig av min nya kompis - nässköljen. Ingen trevlig historia, men jag är helt enkelt desperat. Det känns som varenda gång jag får en liten förkylning nu så sätter den sig på bihålorna och nu har jag ju lärt mig att som gravid får man inga direkt bra mediciner för detta. Man får Kåvepenin och det har tyvärr aldrig funkar på mig. Och så finns ju Rhinocort Aqua som ska vara ok, men alltså, jag fattar inte - jag känner INGEN skillnad. Det händer ju INGENTING. Det borde väl iallafall kännas liiite bättre, men nej. Så jag har såklart googlat på huskurer mot bihålebesvär och det de flesta rekommenderar är nässköljning, vilket fick mig att ta en tur om apoteket i måndags och införskaffa verktygen. Sköljde en gång i måndags, men idag har besvären kommit tillbaka med full kraft så det är väl bara att fortsätta.
Tyvärr blir det ju inte mycket träning med såna här besvär, kanske en pw ifall det skulle känna för att sluta regna.
Inatt har det annars varit en riktigt jobbig natt med Vira. De är som tur är inte många, men det är så himla jobbigt när det händer. Och till råga på allt ska vi på opera ikväll. Som om jag inte har tillräckligt svårt att hålla mig vaken på opera i vanliga fall... hehe. Får se hur det går.
Bebin i magen verkar ha det bra i alla fall. Den gör en del väsen av sig på kvällarna, men annars är den ganska lugn. På måndag är det dags för nästa besök hos MVC. Blir väl invägning och järnkoll, har inte kollat nåt av det sen jag var där förra gången i vecka 13. Är nu i v26 så det var ju ett tag sedan :)
Måste dock säga att den här cykelmilen varje dag, till och från jobbet, gör mycket för välbefinnandet. Förra gången jobbade jag ju i Lund och körde bil hela tiden, nu får jag ju liksom en mils cykling/dag gratis! SÅ himla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar