fredag 25 maj 2012

På nåt sätt hektiskt... eller bara som vanligt.

Igår var en sån där dag då det lite känns som allt går i ett. Hämta på dagis, sen fick jag iofs lite paus när jag hängde med Vira i trädgården och sen gick vi till lekplatsen med Inga, Max och Ebba och Vira visade upp sina klätter och balansfärdigheter för en lätt förfärad Inga (även jag blir förfärad, Max lär henne helt galna saker).
Sen hem, fixa mat till Vira som vägrade äta: "NEJ!" sa hon bestämt när vi föreslog mat. Till slut lyckades vi lura henne genom att lägga fram några russin bredvid tallriken, och sen kom hon på att hon nog var hungrig ändå och åt upp det mesta :)
Medan hon gjorde det var jag tvungen att ta tag i planering av picknick-mat inför lördagens utflykt till Kullen. Det blir foccacia till de vuxna, pizzasnurror till barnen och så bärrutor som fika. Dessa beslut innebar naturligtvis att jag var tvungen att åka och handla, och inte bara till lilla Konsum utan till stor-Coop. Och då fick jag passa på att hämta hem shampona som levererats till nån liten butik i tjottahejti och sen var det ju lika bra att handla en massa annat också... så det tog ju en timme eller så. När jag kom hem var maten klar, äta, lägga barn och sen på med träningskläderna medan jag hade farten uppe. Vädret var ju fortfarande underbart och då måste man ju ta chansen till utomhusträning. Det blev Body Balance i den doftande kvällen och det var som vanligt alldeles underbart. Varje gång funderar jag på hur jag hade mått om jag inte körde BB, hur sjukt stel jag varit. Det är verkligen en räddning. Jag har sagt det förut: Ni som är gravida: Kör nån typ av yoga: det är ett mirakelmedel!





Sen duscha och sen vika tvätt och sen äntligen kunde jag sätta mig ner lite och sticka lite på en kofta jag gör åt Vira. Andra försöket. Förra försöket stickade jag först löst och sen hårdare och hårdare och...hehe, ja, det blev inte så bra i slutet helt enkelt. Kanske att jag en dag repar upp det och börjar om. Till nya bebin kanske :)
Sen försökte vi kolla på Game of Thrones, men jag tror att det tog en kvart innan jag höll på att somna så det fick vi ge upp.
Och nu är det fredag och pannkaksdag och underbart väder! Imorgon ska vi på utflykt till Kullen. Egentligen en klätterutflykt, men det blir ju inte mycket av den varan för mig. Jag får hänga med barnen och hitta på natursaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar