torsdag 31 maj 2012

En onsdag

Som planerat blev det Body Balance igår, när Vira somnat efter en mycket trevlig, men lite kall stund på lekplatsen med Klinte och Elliot. Klinte föreslog en ny lekplats, som ligger mitt emot MVC och jag tyckte den verkade utmärkt eftersom jag noterat, när jag kört där förbi, att den har staket. Att vara på lekplats med Vira innebär oftast att man bara springer efter henne som en orolig skugga. Hon verkar helt sakna rädsla och drar sig inte för att följa minsta infall. Ser hon ett gäng äldre killar som spelar boll en bit bort springer hon dit och försöker vara med. En hund på väg bort längs vägen är oemotståndlig, för att inte tala om en spännande fågel under ett träd. Fint och bra att vara framåt, men det ger ju inte mamman någon ro direkt. Möjligheterna att för en sekund låtsas vara lattemamma och stå och chitchatta med andra mammor är minimal. Om det inte finns staket. Och det fanns det igår, så jag kunde sitta på en bänk och dricka lite kaffe och se hur Vira bokstavligen stirrade ut en stackars morfar som gungade sitt barn på enda baby-gungan så till den milda grad att han till slut kände sig tvungen att ge upp gungan till Vira. Då fick jag ställa kaffet på staketet och gunga henne i ca 20 minuter medan hon satt där och halvsov och jag och Klinte diskuterade namn till våra kommande bebisar. Eftersom Kline kommer från Danmnark tog jag för givet att hon skulle döpa sitt barn till något av följande: Tjej: Dorte eller Bibedde. Kille: René eller Fleming. Märkligt nog var hon inte på helt andra spår :)





Sen blev det då Body Balance i vardagsrummet som nu börjar eka tyst bland kartongerna. Max kom hem nånstans mitt i passet och erbjöd sig ta lite bilder. Ovan ser ni en av mina absoluta favoriter, vet faktiskt inte vad den heter men den är ofta med, i lite olika varianter. Älskar känslan jag får i ryggen och hur framsidan och baksidan samspelar - spänner baksidan och får framsidan att slappna av. Och så är den ju så vacker, dansant på nåt sätt.
Idag har jag blivit lovad av Max att han ska hänga med hem tidigare och hänga med Vira. Hon är lite smått besatt av honom just nu, och de har inte setts på allvar på några dagar pga jobb. Och så kan jag få chans att packa lite. Det känns nästan omöjligt att ta tag i packandet när klockan är närmre nio.... Igår föll jag istället för frestelsen och åt glas... Blir galen på det här sjuka sötsuget som tagit tag i mig! Vill bara ha glass hela tiden men försöker dricka vatten istället. Jättebra plan, eller hur?

Nu ska jag gå in och beställa nya BB-passet! Det var kvartalsutbildning häromveckan, men det var då Max var i Madrid och jag hade först ingen barnvakt och när jag sen hade en var passet fullt... Så nu får jag nöja mig med DVDn. Ska bli superkul med nytt pass!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar