måndag 21 maj 2012

Packapackapacka

Så brukar Vira gå runt och säga titt som tätt: Packapackapacka. Inte för att jag tror det har något med packning att göra, men det har passat väldigt bra just i helgen när jag ägnat mig åt just denna oehört tråkiga syssla.
Flytten närmar sig och det är hög tid att packa, och i helgen skulle Max till Madrid med sina bröder så jag passade på att lämna Vira hos mina föräldrar redan i fredags och inte hämta henne förrän söndag kväll. Och så ägnade jag mig åt att packa. Packapackapacka. Det var sjukt jobbigt där på slutet faktiskt, blir ju riktigt trött i kroppen av att böja sig ner, resa sig upp, sträcka sig upp, kliva upp på pallen, nerför pallen, böja sig ner osv osv. Hela dagen. På kvällarna slappade jag och började titta på Downton Abbey, som jag länge velat se men som jag missade första gången det gick. Nu hade jag sån tur att SVT börjat sända det igen som en liten warmup inför säsong 3 så det var bara att dra igång på SVT-play.





Igår eftermiddag kände jag dock att kroppen var tvungen att få lite kontrollerad rörelse om jag överhuvudtaget skulle kunna röra mig idag. Och eftersom vädret var så extremt underbart tog jag ut mattan och musiken på uteplatsen och körde BB där. Riktigt härligt att stå där i triangeln med solen i ansiktet. Enda problemet var att jag brände mig på fotsulorna för mattan blev så varm :)
Idag blir det ingen träning. Skulle egentligen haft MVC-träff i morse men barnmorskan var sjuk. Men ikväll är det soppkväll med designtjejerna så det blir ingen träning. Får nöja mig med den dagliga cyklingen.







Nu är lillskorpan tillbaka hemma igen och helt förtrollad av Pippi Långstrump. Jag har även kört Lotta på Bråkmakaregatan, men hon har tydligen inte alls Pippis magi. I morse blev Vira alldeles tokig av upphetsning när hon insåg att låten de sjöng på filmen är samma som vi brukar sjunga till boken - vi har en pekbok med Pippisången. Hon rusade in till mig i badrummet med boken och pekade ömsom i boken och ömsom ut mot tvn. Vilken smart tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar