torsdag 15 november 2012

Det här med prioritering igen...

Igår var Maria här och vi gick sjukilometersrundan i mulet höstväder där dimman lurade över ängarna. Och så pratade vi om träning såklart. Om de göttiga plankorna i nya iForm, om hur mycket vi gillar instruktörer som är teknikfreaks och går loss om exakt hur höften ska vara placerad, exakt vilken vinkel man ska ha i armbågen och så vidare.
Och så pratade vi om prioritering igen. Och jag vill bara än en gång påminna er om att det alltid finns en tvätt att vika, en annan att tvätta, en toalett att städa, en byrå att rensa på för små kläder, en buske att klippa eller en gräsplätt att räfsa. Om detta alltid ska gå före "att träna" ligger man sannolikt i riskzonen för att bli en av dem som berättar hur de gått upp fem kilo för varje barn. Så det är bara att bestämma sig för om man vill det eller inte. Och väljer man "inte" så prioriterar man om och sätter lövräfsning efter träning på to-do-listan. För man behöver egentligen inte välja. Just nu kör jag ju faktiskt främst pass som tar ca 45 minuter och jag kör dem hemma. Det innebär att träningen tar ungefär 1 timme, beroende på hur snabbt jag duschar. Och jag skulle vilja påstå att det kan räcka med 20 minuters intensiv KB-träning, eller tex min trevliga mördarcirkel. Och det borde nästan alla ha tid med.
Igår körde jag och Max BB när Vira lagt sig och Lill fick sitta i sittern och titta på och jag fick stå i "Warrior 3" (dvs på ett ben, famåtfälld med armarna utsträckta framför mig och andra benet utsträckt bakåt) och säga "Heeeej Lill!" följt av diverse plopp- och klickljud för att hålla henne på glatt humör. Men vad gör man inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar