tisdag 27 november 2012

Vad händer?

Tja, vad händer här egentligen? Senaste tiden har det väl mest bara rullat på med dagis och barn och allt det vanliga. Och träning också faktiskt. Fast förra veckan var Max bror och föräldrar på besök, så det blev det några dagar utan träning, körde bara planka och armisar innan läggning. Kanske lika bra för jag hade ont i bihålan under nån av dagarna. Skittråkigt, känns som så fort jag får minsta lilla förkylning sätter det sig där.
I fredags var jag sen på ett "hobby-babysim" med Lill. Alltså några föräldralediga som träffas och badar med sina bebisar helt enkelt. Denna gången var vi bara tre, och de två andra var förstabarnsmammor, men det brukar tydligen vara med nån som har gått på babysim tidigare och som har lite aktiviteter på lager.
Lill var, inte helt oväntat, väldigt nöjd och mös i vattnet och sprallade och skrattade. Tyvärr inga bilder, det var liksom inte läge att ta med min sprillans nya iPhone 5 in till bassängerna :)
Helgen gick mest åt att hänga med våra barn, som vanligt kan man väl säga. Inte dumt alls!
Och igår när jag hämtade på dagis var Vira en sån liten solstråle och fortsatte vara det ända tills hon somnade! Har aldrig varit med om nåt liknande! Hon var sprudlande glad hela tiden och tog alla motgångar med ro. Istället för att totalt balla ur när jag sa att apelsinerna var slut (vilket såklart inte var sant, men hon hade just ätit två stycken. Clementiner är det för den delen, men hon säger apelsin) så tog hon det med ro och åt upp ärtorna istället! Åh, underbara dag! Tänk om hon kunde vara så lite oftare! Vad roligt det hade varit!
Tyvärr har stackars Lill blivit lite förkyld, men det märks mest på natten (såklart) då hon ligger och snörvlar och kan inte andas och får då svårt att sova. Så idag är jag lite små-trött, men det blir nån typ av träning idag iallafall. Har ännu inte bestämt om det blir KB eller BB :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar