torsdag 1 november 2012

Sluta nu trötthet!

Gårdagen utvecklades till en av de där dagarna då jag bara faller ihop direkt efter kvällsmaten, alltså ungefär när min fantastiska egentid börjar. Känns som de här dipparna sker med alltför korta mellanrum ibland, visst, när Lill var alldeles nyfödd somnade jag ju på soffan vid åttatiden ungefär varje kväll, men sen har det blivit bättre. Nu däremot, den här veckan (ska jag skylla på tidsomställningen förra helgen?) så har det hänt flera gånger att jag bara vill gå och lägga mig ungefär samtidigt som Vira knoppar in. Och jag tycker naturligtvis att det är sjukt frustrerande. Det är ju då jag vill träna (om jag och Max kör ihop), sticka, läsa Filter, titta på Downton Abbey eller Modern Family, spela piano eller helt enkelt bara sitta och data lite. Och inget av det här fungerar ju om jag bara vill sova.
Just nu känner jag mig hyfsat frustrerad över detta och hoppas på att jag idag kan hålla mig uppe lite längre :) Nu väntar vi bara på att Lill ska somna så vi kan dra igång Body Balance och sen en brasa att mysa framför. Hon är så sjukt snuttig! Sitter med halva handen inne i munnen och suger så det smaskar, men erbjuder man nappen klöks hon och blir förbannad... Naturligtvis är hon färdigammad och verkligen inte hungrig. Några tips? Tänker att jag ska försöka med en annan nappvariant och hoppas på att det går bättre. 

Tjockis i vagn


Idag har jag för övrigt promenerat nästan exakt en mil, inte i någon hisnande hastighet, men med trevligt sällskap. Eftersom Babycafét var stängt pga höstlov bestämde sig mammagruppen för promenad, men till slut blev mammagruppen bara tre personer. Det blev en tur ute på fälten söder om Svedala, det vill säga helt nya marker för mig. Lill sov hela promenaden och vaknade inte förrän vi knölat in våra barnvagnar på byns café där det ammades och så fick vi i oss lite lunch och kaffe. Mycket trevligt med lite nya kontakter och promenader!


Lite ambitiöst att kalla en vägkorsning (grusväg) för ett torg kan jag tycka. Och inte typ "Marknadstorget" eller så utan man drar på stort och kör på drottning-varianten. De vill mycket i Aggarp känns det som :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar