torsdag 8 november 2012

Mammahjärna...

Två gånger nu har jag varit på Coop nere i byn, handlat lite mat och sen gått därifrån. Utan varorna. Första gången köpte jag även frimärken, vilka kassörskan gav mig och jag stoppade dem i väskan. Sen började Vira joxa med det äpple hon fått i affären och då tappade min hjärna alla trådar och bara gick ut när vi väl ordnat upp våra äppleproblem. Då kunde Max iallafall åka förbi och förklara vad som var glömt och så fick vi det ändå.
Andra gången var jag med en av mammorna i mammagruppen, Christina. Hon var i kassan bredvid och  fick en chokladask som present av Coop. Vi pratade lite om det och sen gick vi ut. Och jag lämnade mina varor igen. När jag kom på det, långt senare när jag var hemma och insåg att mitt Bregott och mina tvättlappar inte låg under vagnen, undrade jag om jag är på väg att bli helt dum i huvet. Jag kunde liksom inte förstå hur jag kunde göra det IGEN! Vad är det för fel på mig liksom?
Sen kom jag på att jag kan skylla lite på det här med självscanning. I vanliga fall handlar vi på stora ICA där vi självscannar, och då betalar man, sen går man ut. Och kanske att jag blivit lite skadad och nu tror att när man väl betalt är det bara att gå. Det i kombination med amingshjärna då.
Senaste gången fick vi inte tillbaka varorna, för jag kallade Bregott för smör när jag beskrev för Max vad jag handlat och de hade naturligtvis ingen påse med smör i... Nåja, det var inte så mycket iallafall.

För övrigt tar jag det lite lugnt med träningen i några dagar då jag var på efterkontroll i tisdags och allt såg superbra ut och jag skulle säga att jag fick MVG på alla punkter :) Dock satte hon in en spiral och det är inte helt smärtfritt och gör lite ont bara jag går längre sträckor än runt i huset. Får se hur det känns i em, om det blir lite BB. Men nån mördarcirkel eller KB blir det iaf inte.


Keso, avocado, tomat och rödlök, kryddat med citronpeppar och flingsalt!

Jag är eländigt slarvig med mellanmålen. Jag får helt enkelt inte till det och det är jättedumt. Vi har Linas Matkasse, har haft det jättelänge, och det funkar mycket bra, för det gör att vi får riktigt mat varje dag. Och oftast blir det över så jag får lunch också. Men har jag inte Linas-rester blir det i princip alltid samma sak: Keso, avocado, tomat, rödlök i en röra, kryddad med citronpeppar och flingsalt. Riktigt gott, nyttigt och mättande. Men som sagt, mellanmålen.... jag har köpt Kesella, som är mitt favoritmellis tillsammans med lite rostade nötter, och kanske, kanske kan jag komma till skott och äta idag.
Nu ska jag till mammagruppen. Tänkte gå dit, men nu ösregnar det så det blir bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar